cela est il possible?
Je n’y arrive pas !
Lecture RF de la carte V1 avec une V3
I think we’re going to need a bit more information to be able to help…V1/V3 what? And perhaps a little more detail on what you mean by “RF reading of the V1 card with a V3” (I have a little French, but not enough to get anything more than Google translate had to offer).
Bonjour,
j’ai 2 cartes Heltec HTIH-WB32LA (donc V1) que j’ai programmé de la façon suivante:
// outils / type de carte / ESP32 arduino / Heltec wifi lora 32
#include “heltec.h”
#include “images.h”
#define BAND 868E6 //you can set band here directly,e.g. 868E6,915E6
une en TX et l’autre en RX
et une carte Heltec HTIH-WB32LAF V3 (V3.2) pour cette carte j’ai installé la librairie Arduino Heltec_ESP32-master. J’utilise le programme Arduino\libraries\Heltec_ESP32-master\examples\Factory_Test\WiFi_LoRa_32_V3\WiFi_LoRa_32_V3_FactoryTest_V1 dans lequel j’ai changé:
#define RF_FREQUENCY 868300000 // Hz
par
#define RF_FREQUENCY 868000000 // Hz
la WIFI semble ok le scan fonctionne, mais aucune réception RF
Bonne journée
It’s still a bit difficult to tell without the specific [software] configuration details for each board but my first guess would be that you do not have the same SyncWord value set for each board. This discussion might help understand how to ensure that all the relevant parameters are set consistently.
Problème résolu!
j’ai demandé une licence a Heltec et j’ai reprogrammé la carte TX V1 avec la même librairie que la V3 et la RF encre les 2 cartes est ok
Merci pour l’aide